субота, 28. септембар 2013.

Вече Живота

Варг Викернес
За почетак мало одговарајуће музике.
IMG_6763
Као што многи од вас вероватно схватају, одувек сам имао и још увек имам привилегован живот. Нисам ни превише глуп, ни превише лењ, одувек сам био доброг здравља, никада нисам имао никакву зависност, зарађујем за живот радећи оно што би неки назвали чистим хобијима; пишем књиге о митологији, правим музику, а ускоро чак и дизајнирам игру. Имам прелепу и интелигентну жену и троје (ускоро четворо) прелепе и интелигентне деце. Имам и прелепу и интелигентну ћерку из мог живота пре затвора. Живим на селу, окружен сам пријатељским лицима, удишем свеж ваздух свакодневно и проводим већину свог времена са својом фамилијом. Ако желим да кренем у шетњу шумом, само треба да пређем улицу и тамо сам…
Као што многи од вас могу да схвате, исто тако сам одувек имао прилично турбулентан живот. Нисам ни превише плашљив нити превише добар у држању уста затвореним када многи мисле да бих то требао. Увек сам имао довољно среће да победим у свим мојим борбама (нешто што је увек провоцирало још више борби, ad infinitum) и увек сам улазио у сукоб са неправедним ауторитетима. Неко време сам провео иза решетака и осуђен сам за „убиство“, за оно што би по свим мерилима требало да буде класификовано као чин самоодрбране. Имам много непријатеља и већина њих желе да ми нашкоде, увек сам спреман да се одбраним и проводим доста времена у предузимању предострожности. Шта год да чиним, спреман сам на све.
Да; скоро овако… .
IMG_0192
Целог свог живота сам живео у страху; у обданишту, у основној школи, у гимназији, у вишој школи, у затвору, чак и после затвора. Увек сам био у сукобу са неким. Када сам постао мало старији, често ми је због тих сукоба било угрожено здравље, у каснијем периоду чак и сам живот. Када је било важно, увек сам испливавао на површину, али је претња остајала. Победа у борби заправо није била стварно победа; само је значила да ће следеће борбе бити теже за добити. И теже. И теже. Поражени би се увек враћали, појачани, у већем броју или са јачим савезником. У том смислу, губљење борбе би било боље; бар би се све вероватно завршило.
Страх је, као што нам је познато, веома непријатан осећај; сува уста, слабост у ногама, дрхтање у рукама и жеља да се побегне одатле. Конфликт између сопственог страха и сопственог поноса, сопственог страха и воље да се победи без обзира на све, сопственог страха од физичких повреда и сопствненог страха од бешчашћа; све ово је јако битно у животу. Страх је заправо само нагон за преживљавање, често не онај који ценимо.
vertigo-photography-6
Једног тренутка у животу сам схватио да више не марим за страх. Још увек ми је познат осећај, још увек сам свестан опасности којој се понекад излажем, али изгледа да ме више није брига. Све о чему размишљам је то како ћу, без обзира на сопствену безбедност, изаћи на крај са било којом опасном ситуацијом у којој се затекнем. Ако је моја породица ту, да их заштитим. Ако моја породица није ту, да заштитим нашу част и будем добар узор нашој деци. Знам и то да када би нпр. једно од моје деце упало у залеђену реку и било суочено са сигурном смрћу, скочио бих за њим или њом и дао све од себе да га спасим, иако знам да ћемо обоје умрети. Не урадити то је немогуће. Био бих престрављен док бих радио то, али…не бих марио. Због тога што сам сада отац, постоји нека врста опције за премошћивање у мом мозгу. Да дозволим да дете страда, без тога да дам све од себе за његово спашавање, није опција. Ово је најважнија дужност коју сваки отац има: да да све од себе, без обзира на све и да буде добар узор својој деци.
Немојте да ме схватите погрешно; не мислим да сам нешто посебно, то је оно што постајање родитељем чини човеку. Сигуран сам свим правим људима. Природа је проговорила: твоја будућност је обезбеђена, твоја ДНК ће преживети, већ си победио у борби живота, тако да више не мораш да бринеш о томе да ли ћеш претрпети штету или чак и умрети. Смрт је само нови почетак и прилика за стицање славе! Живела Смрт; вече живота! Живела Смрт; уклонилац свега лошег и чувар свега доброг! Живели Смрт и Слава!
Слава Сварогу!
reF
Превео са енглеског Александар Маслар

Нема коментара:

Постави коментар