уторак, 24. септембар 2013.

Лек за Намеравано Застаревање Аутомобила

Лек за Намеравано Застаревање Аутомобила

Варг Викернес


Са трунком претеривања, можемо да кажемо да су данашњи аутомобили направљени са намером да се тотално распадну у тренутку када им гаранција истекне. Произвођачи аутомобила чак и не желе да производе добре аутомобиле; они само желе да зарађују новац, па праве кола која изгледају веома лепо и веома су удобна, која су веома „еколошки пријатељска“, а када прође пар година они желе од вас да купите нова (и „еколошки пријатељска“ кола, на чију су производњу потрошили много енергије која загађује средину и произвели отпад који исто загађује средину). На овај начин они добијају више новаца него у случају да праве добра кола.

Још један проблем са модерним колима је онај који ви као корисник имате, када се она покваре (а хоће, бар по истеку гаранције). Скоро је немогуће да поправите било шта на модерним колима. Једва да можете да промените гуме сами, а сигурно не можете да промените сијалицу која је прегорела; треба вам професионални ауто-механичар за овај задатак – и новац да платите за ову комплексну операцију.

Да сумирамо; модерна кола су дизајнирана да се покваре у кратком року, а када се то деси, не можете сами да их поправите. Она су пука потрошачка роба.

Совјетски Савез је био комунистички режим, са веома мало смисла за зарађивање новца или за капиталистичке идеје које произвиђачи аутомобила имају данас. Совјетски Савез је био познат по томе што је више водио рачуна о војсци него о било чему другом, па када су људи генерално имали веома мало, војска је крстарила около у високо-квлитетним возилима (па, бар у возилима која су направљена од квалитетних материјала). Надаље, они су правили ове аутомобиле за војинике, другим речима: ова кола су направљена за идиоте! Чак и просечан регрут може да поправи оно што се поквари.

Знајући све ово, схватио сам да ћу решити своје проблеме тако што ћу да купим војни ауто, направљен у Совјетском Савезу. Не војни ауто дизајниран у Совјетском Савезу а направљен у (капиталистичкој…) Русији, већ ауто направљен у Совјетском Савезу. Тако сам отишао даље и набавио совјетски-направљен УАЗ 469б, војни 4×4, да га користим као породичан ауто: има 7 седишта, направљен је за идиоте, направљен је од толико квалитетног челика да је комплетно отпоран на рђу, чак и после 25 година пошто је направљен! Чак и на деловима на којим је отпала фарба нема ни мало рђе! У поређењу са мојом, у (капиталистичкој) Русији направљеној, Ладом Нивом, то је сан! Моја Нива рђа чак и када стоји на сувом, у мојој гаражи (и почињем да одустајем од скидања рђе са киселином, шмирглом, бојом против рђе, итд.)!

Сада, УАЗ 469б није типичан ауто из снова. Неки га не воле… Скоро све у колима је челик (високог квалитета!) и уопште нема изолације, па је ово најбучнији ауто који сам икада возио (а обично возим Ладу Ниву…). Удобност је…одсутна. Не постоје појасеви на задњим седиштима, али планирам да их инсталирам. Ручке за отварање врата не раде најбоље (кога заваравам? Само једна од њих заправо ради како би требала…), а када укључим брисаче као да седим у машинском одељењу млазног авиона… Исто тако је прилично жедан и кутија мењача звучи као да је неко бацио у њу шаку каменчића, када идем преко 50 км на часа, а максимална брзина је 70 км на час….Вероватно ћу да се клоним ауто-путева у овом.

Али!

Чак и ја – писац/музичар –могу сам да поправим скоро све, а делови су толико јефтини да се смејете сваки пут када их плаћате (а чак и то не требате да радите пречесто). Мој двадестпетогодишњи совјетски ауто је још увек у перфектном стању. Он нема гаранцију. Скоро нимало електронике. Прављен је за совјетску војску и сулуду вожњу ван пута, а ја га користим као породичан ауто, за вожњу по путу. Трајаће вечно.

Како просечан Рус вози његов УАЗ:


Мој сопствени УАЗ (са свеже поправљеним ветробраном):

IMG_9525

Када набављате себи нова кола, купујте само стара и половна. Што су старија то су боља. Што су примитивнија то су боља; што мање луксузних додатака имају то су боља (сетите се: „Све што може да крене наопако, кренуће наопако“). Увек поправљајте стара кола пре него да купујете нова. Тако једноставно. Ако то радите, има ћете много мање проблема са колимa него ако купите нова. Нека произвођачи аутомобила не продају више њихово модерно ђубре! Натерајмо да или почну да производе добра кола поново или да банкротирају! Слава Сварогу!
Превео са енглеског Александар Маслар


Нема коментара:

Постави коментар