среда, 11. септембар 2013.

Европски Обреди

Европски Обреди

Варг Викернес


694px-Bronsplåt_pressbleck_öland_vendeltid 

 Многи ме питају за савет или како да ураде ово или оно на пагански начин: „Како да се узмемо на европски начин?“ или „Како да прославимо овај или онај празник на европски начин?“ и тако даље. Не могу да одговорим на сва ова питања, ја сам само појединац са ограниченим временом на располагању (у овом животу, у сваком случају…) али дајем све од себе и прво сам написао књигу „Sorcery and Religion in Ancient Scandinavia, која поред других тема обрађује и ове. Тренутно радим на завршеку MYFAROG-а, оловка-и-папир RPG-a (није рачунарска игра прим.прев.), где су 19 страница књиге са правилима посвећене празницима и различитим ритуалима. Наравно, у поглављу које се бави овом темом, наћи  ће се и RPG терминологија и за већину људи безначајне информације и све је објашњено на јединствен начин, али ће и у великој мери бити објашњено како ја верујем да су наши преци радили ове ствари.

Die_Nornen_Urd,_Werdanda,_Skuld,_unter_der_Welteiche_Yggdrasil_by_Ludwig_Burger 

У књизи „Sorcery and Religion in Ancient Scandinavia“ описано је углавном исто, али нисам успео да одвојим најстарије паганске обичаје од најмлађих. Изворно, наши преци нису веровали у богове и богиње, већ у неименоване духове. У једном тренутку ови духови су антропоморфизовани и претворени у божанства па су се обичаји мало променили. Данас, често не успевамо уопште да разумемо ове обичаје баш из разлога што не успевамо да одвојимо, најчешће контрадикторне, најстарије од млађих. У MYFAROG-у, ја сам то урадио и осећам да сам способан да прикажем читаоцима веома ретко виђење обичаја наших предака.  Они који прочитају поглавље о празницима неће научити нешто само о њима, већ ће разумети и много тога другог о нашој сопственој култури, о данашњим традицијама, о обредима и обичајима које још увек имамо и паганском утицају на хришћанство – посебно на католицизам и православље – све ово ће им бити кристално јасно. Ништа мање јасна ће бити и Паганска природа и порекло витештва и добићете нове основе са којих ћете моћи да формирате ставове када читате бајке и митологију.

Да бисте лакше схватили све ово, укључио сам и ПДФ са старим календаром.

Ово, даме и господо су наши стари празници. Уживајте. Слава Сварогу!



greece-oracle-at-delphi-granger 

PS. За све који су заинтересовани за мој оловка-и-папир RPG, могу вам рећи да ће MYFAROG бити објављен, надам се касније ове године, али вероватно не пре 2014. и комерцијално ћу га продавати и промовисати.

Превео са енглеског Александар Маслар

Нема коментара:

Постави коментар