Yggdrasill и Свети Извори Мудрости
Варг Викернес
Stora Hammars, први камен:
Yggdrasill (у словенској митологији дрво живота или дрво светлости, прим. прев.) се преводи као “онај који захтева поштовање” (али најчешће једноставно као “страшни коњ”), то је друго име за божанство Хеимдал (“дрво света”, “дрво над креветом”). Ово дрво живота се налази на загробној хумки; крошња се шири у ваздух, у свет духова (Асгард), а корење на доле у Хел; стабло се налази у средини, у Средњој Земљи (Мидгарду). Постоје три корена, сваки пије из сопственог извора. Ови извори се зову Urðarbrunnr (“извор части/поштовања), Mîmisbrunnr («извор памћења») и Hvergelmir (“годину дана стара промаја”, “годину дана старо ваздушно струјање”, “промаја из прошлости”, ваздушно струјање из прошлости”).
Treskilon:
На загробној хумки трава није кошена, нити су животиње пуштане да пасу. Хумке су биле ограђене, да би се животиње држале изван ње. Ово је било свето место, између света живих (Асгард) и света мртвих (Хел). То је била Средња Земља (Мидгард).
Triquetra:
Да… научници, који се баве овим, још увек нису схватили; Асгард је наравно наш свет. Ми смо божанства! Мидгард је само још једно име за област загробних хумки, која се налази унутар ограде, где се човек држи између живота и смрти; где чека да буде поново рођен. Унутрашњост загробне хумке се зове Валхала (Valhöll), дворана изабраних/палих.
Добро, јако дрво живота је вероватно виђено као добра ствар. Што је више, старије и веће дрво, то је већа важност сахрањеног у гробу. Већа старост. Више пута ће бити поново рођен. Више части и поштовања ће моћи да стекне. Више сећања ће оставити иза себе. Више “промаје из прошлости” ће моћи да нађе унутар хумке.
Његов кревет испод дрвета је био Валхала, дворана изабраних/палих, позната и као Одинова дворана. Сва три корена и сви свети извори се налазе у Валхали. Као што је Тор познат по своме чекићу, који лети кроз ваздух, најчешће представљен симболом кукастог крста (Санскрит; Свастика), Один је познат по трескилону, односно трикетри, која је данас познатија као Валкнота; слика три корена, три ноге на којима свето дрво стоји, три света извора.
Постоји камен са рунама у Данској, камен из Снолделева, познат по својој одинистичкој симболици и тексту: KunuAlts stAin sunaR ruHalts þulaR o salHauku(m)” , што научници (…) преводе као “Камен Gunnvaldra, сина Hrôalda, оног који рецитује Salhaugaru”. За још о њиховом преводу кликните овде. Уместо тога, ово би требало да буде преведено овако: “Камен Gunnvaldra, сина Hrôalda, мудраца дворане (загробне) хумке”. Гунвалд, син Хроалда, другим речима је био човек са Хамингјом и налазио се у загробној хумки. Камен са рунама је био његов Yggdrasill; оријентир који показује другима где је сахрањен и колико је частан био – могуће да је само показивао пут до његовог гроба.
Три рога (из којих се пије) симбол камена из Снолделева:
ÞulR, прото-нордијски þulaR, је био мудрац, мудри скалд, али име изворно значи “говор” или “дуги низ речи”, што се наравно савршено уклапа ако имамо на уму како се обред прелаза спроводио. Они су морали да науче дуги низ речи, свете песме и да их схвате, да би прошли тест (тј. да постану ÞulR). Тако да је часни Гунавалд прошао тест и лежи унутра, чека да буде поново рођен.
Можете да се запитате шта “научници” раде, скоро никад не схватају предмет који проучавају. Жао ми је, али не могу да вам помогнем да ово разумете. Збуњен сам овим колико и ви.
HailaR WôðanaR!
Превео са енглеског Александар Маслар
Нема коментара:
Постави коментар