недеља, 30. јун 2013.

Чулна Опажања против Интуиције

Чулна Опажања против Интуиције

Варг Викернес


Наши преци нису имали технологију за прикупљање информација какву ми данас имамо, али упркос томе они су, заснивајући на интуицији комбинованој са оним што су могли да опазе чулима, открили и засновали своја веровања у апсолутне чињенице везане за наше универзум. Ја то знам зато што сам одговоре на многа питања нашао самостално користећи интуицију, и ове одговоре сам знао чак пре него што сам нашао релевантно питање или релевантан доказ, и скоро сваки одговор који сам нашао је био потврђен касније прикупљеним доказима или коришћењем 5 нормалних чула. Како сам могао да знам одговоре без икаквих доказа, чак и без разлога да поставим право питање, да није било моје интуиције?

Кирка:
Circe_Offering_the_Cup_to_Odysseus

Ја имам европски мозак нормалне величине али наши преци Неандерталци имали су већи мозак него што га данас ми имамо, и без обзира шта данашњи људи кажу у том смислу, у покушају да дискредитују наше претке и њихова достигнућа и да ласкају себи, просечна величина мозга једне популације јесте битна. Увек је била битна и све док Неандерталци нису откривени важила је теорија да већи мозак значи и већу интелигенцију. Ово је одједном престало да важи зато што је откриће Неандерталца оповргло њихову теорију еволуције. Откриће је уздрмало њихову веру у научну религију и није могло бити толерисано – па су почели да измишљају разне врсте глупавих и ненаучних изговора како би ово објаснили.

Дакле, не постоји разлог зашто наши преци нису могли да схвате добро универзум, можда и много боље него што ми данас можемо, иако нису имали нашу технологију. Чак и данас постоје људи, аутистични да будемо прецизнији, који поседују способности о којима модеран човек може само да сања. Моја интуиција ми говори да су такве способности биле нормалне код Неандерталаца и ово би објаснило све о томе како су могли да сазнају и разумеју толико тога. Моја интуиција ми говори да је, моја изузетно интелигентна аутистична жена, у праву када тврди да неандерталско друштво није имало напредну технологију једноставно зато што им није требала; наша модерна и високо-технолошки напредна култура није створена због тога што смо толико напредовали већ зато што смо ми – за разлику од наших расно чистијих предака – стварно требали сву ту технологију да би могли да разумемо универзум, до нивоа до кога смо програмирани да желимо да разумемо са нашим 99,7% неандерталским ДНК. Ми очајавамо због тога што не можемо да пронађемо све одговоре које би требало да можемо да пронађемо – па то надомешћујемо креирањем технологије коју користимо као помоћ у нашој потрази за просвећењем.

greece-oracle-at-delphi-granger

Одализам није религија заснована на вери; ја ћу тврдити да је заснована доказима а подржана интуицијом, и пре него да имате вере у мене и у оно што кажем, када не успем да изнесем довољно доказа да вас убедим у нешто на чисто интелектуалном нивоу, послушајте шта осећате у себи самима и пустите да вас ваша интуиција води. Ако сматрате да оно што кажем није довољно подржано доказима али ипак осећате да је то тачно, онда вероватно и јесте. Можда овде постоји и превише „недовољно доказа“, и то је у реду, али ћу вас саветовати да у сваком случају останете на овоме, због тога што докази који вам требају да би сте веровали у истинитост ове или оне хипотезе, могу да се појаве када их најмање очекујете.

Ја нисам против модерне технологије, знам да нам је потребна, чак и да нас задовољи на метафизичком нивоу, али природно да сам против уобичајеног коришћења ове технологије када она у ствари саботира наше напоре да се достигне просветљење.

HailaR WôðanaR!



превео Александар Маслар

Извор

Нема коментара:

Постави коментар