субота, 19. април 2014.

Планирано Застаревање

Планирано Застаревање


Варг Викернес
Мој УАЗ-469б је из 1987., први власник је био Немац који га је купио из војске НДР-а (после уједињења Немачке), а затим продао бившем француском пилоту Миража. У тренутку када сам га купио од њега, већину свог животног века провео је гаражиран.
Мој УАЗ:IMG_2096
Поред неких мање значајних гумених делова који су морали да се замене, све остало је било у савршеном стању. На неким местима је опала фарба, откривајући чист метал, али ипак: није било нимало рђе ни на раму ни на лимарији! Када сам га купио, ауто је стајао неко време на киши, пре него што сам га офарбао. Ипак, није било нимало рђе.
Поседујем и Ладу Ниву, совјетски конструисану али руске израде, коју сам купио потпуно нову 2010. Ако и најмања метална површина овог аутомобила није прекривена фарбом, почеће да рђа у року од неколико сати. Тако да од тренутка када сам купио Ниву, доста сам радио на томе да је заштитим од рђе. Редовно је проверавам и када наиђем на рђу, уклоним је челичном четком, шмирглом и киселном, а затим је префарбам посебном бојом против рђе. Ипак, губим битку, због тога што постоји много неприступачних делова. Шта је са рђом унутар рама? Шта је са рђом испод лимарије? Само је питање времена када ће моја драга Лада Нива да  умре од овог “аутомобилског рака”.
Моја Лада Нива:IMG_2830
Зашто постоји оволико велика разлика између ова два аутомобила? Питао сам ово мог доброг друга Руса Антона, који ми је једноставно одговорио да су кола у Совјетском Савезу била прављена да трају, а у данашњој Русији се производи на капиталистичи начин, штеди се коришћењем јефтиних материјала и лошом обрадом металних делова. Тако да сам научио нешто: ако желите, можете да произведете аутомобил који не рђа… скоро без обзира на све услове. Такође сам научио да то не раде ни у Русији, ни било где друго у Европи, ни у САД, ни у Јапану… нигде.
Зашто је то тако?
Наравно, УАЗ-469б, деценијама стандардно теренско возило Совјетске армије, није савршен; грубе је израде, примећују се недостаци и у конструкцији и у производњи. Ипак, све мане које овај ауто има суненамерне. Прављен је са намером да траје вечно. Конструисан је да буде добар колико год је то могуће, да буде поуздан и лако поправљен ако се догоди квар. (Да је конструисан у Немачкој, са истом идејом иза себе, вероватно би био најбољи аутомобил свих времена…)
Срећом и Лада Нива је конструисана у Совјетском Савезу, али је она цивилни аутомобил, тако да је мање труда уложено у то да траје вечно, а моја Нива је направљена у капиталистичкој Русији, тако да је инфериорног кавлитета у односу на мој УАЗ.
Поново: зашто је све што можемо да купимо у данашњем свету у најбољем случају слабог квалитета? Позивам вас да сазнате истину о овоме, то можете да урадите гледајући документарни филм на овом линку. Чврсто препоручујем да то урадите. Вероватно ће променити ваше виђење капитализма, конзумеризма и света у коме живимо.
(Само игноришите задњих 5 минута марксистичке пропаганде.)
http://thecallofthule.wordpress.com/2014/04/11/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D1%9A%D0%B5/

Нема коментара:

Постави коментар